onsdag 9. mai 2012

Cupcakes

 Dagene går raskt for tiden, tar på med ny jobb og eksamenstid :)

Her om dagen lagde jeg cupcakes, ble egentlig fornøyd for å være andre gang med min nye Wilton 1b tip :)


Brukte en lett oppskrift på muffins, da dette ble et ganske spontant påfunn ;)

Vanilje Cupcakes 250 g smør
4 dl sukker
6 dl hvetemel
4 store egg
2 dl melk
3 ts bakepulver
1 ts vaniljeessens
Noen dråper sitronsaft

Tilberedning:
Pisk smøret mykt. Tilsett sukkeret og pisk i ca 3 minutter til du får en meget luftig smørkrem. Pisk inn eggene, ett om gangen og pisk godt mellom hvert. Pisk inn vaniljeessensen. Sikt sammen mel og bakepulver. Bland dette inn i smørkremen vekselsvis med melken. Bruk mikser, men ikke pisk lenger enn nødvendig for å få deigen godt blandet.
Ha papirformer i muffinsbrett (cupkacesbrett). Fordel deigen i formene til de er ca 3/4 fulle. Stek kakene midt i ovnen ved 175°C i 20-25 min.


Det blir ca 24 muffins (små former).


Frosting 
Brukte ikke noen spesiell oppskrift, derfor litt vanskelig å komme med konkrete mål.
Men brukte vel kanskje ca 100gr romtemperert smør og blandet med en del melis. Brukte også noen dråper sitron oppi, for å få frostingen litt syrlig. Så noen dråper med rød konditorfarge, rosa må til ;) 
Til slutt noen sølvperler til pynt :)

  

Enkelt og greit, og så godt...mmmm ;)
post signature

13 kommentarer:

  1. De så jo bare så gode ut;)
    Jeg tar to takk, og en kopp kaffe;)

    SvarSlett
  2. Så utrulig flotte cupcakes og sikkert knallgode og:)
    Fine kveld til deg!

    SvarSlett
  3. De var kjempefine, så veldig gode ut!! :)
    Nyt resten av kvelden, snart helg igjen også! ;)
    Klem Camilla

    SvarSlett
  4. Du og du så lekre!:D Smakte sikkert herlig;)

    Klem

    SvarSlett
  5. De så jo kjempelekre ut :)
    Ikke verst til å være nybegynner - funker ikke så bra med meg :P

    Klem

    SvarSlett
  6. ÅÅ..så lekre cupcakes! :) Så flink du er :) Fikk veldig lyst på cupcakes nå :)

    Så koselig at du ville være med på Giveawayen min :)

    Ha en fin dag og kos deg:)
    Klem Lisa:)

    SvarSlett
  7. Hei! Tusen takk for helsing :) og endå meir takk for beskjeden om ordbekreftelse!! Ugg, det mest irriterande i (blogg)verda! Det må ha skrudd seg på når blogger har oppdatert, har ikkje hatt det før. No er den av ;)

    Såååå fine cupcakes! Ja dette er jo eit nydeleg resultat for 2.gang med denne tuppen! Må kjøpa meg Wilton, vil og laga sånne vakre <3

    klem Lina

    SvarSlett
  8. De cupcakesene så bare fantastisk gode ut - og ikke minst pene! Tror jeg må gå til innkjøp av wiltonutstyr, slik at "kremen" min også kan bli så fint dantert ;)

    Takk for tips om hvor jeg kan søke baderomsinspirasjon!! Og den ideen med eplekassen hørtes interessant ut! Hm. Jeg har jo to stykker og jeg er ikke fornøyd med dem sånn som de står nå.. ;) Dette må jeg prøve ut! Er så bra - du aner ikke hvordan badet mitt egentlig er, men klarer likevel å komme med forslag! Det liker jeg :)

    SvarSlett
  9. Cupcakene ser fristende og flotte ut!
    Selv har jeg problemer med å få frostingen til å se så fin ut,
    men i går lagde jeg sjokolademousse cupcakes og de trengte ikke frosting :)

    SvarSlett
  10. AA nam.. Og så nydelige de er.. klem henriette

    SvarSlett
  11. De såg utrolig søt og god ut!

    SvarSlett
  12. Så flink du er! :-) Det ble kjempe bra! Skal kjøpe meg noen wilton tipper jeg også, men jeg finner aldri de jeg skulle hatt. Hvor er dine fra? Må nok krype til korset å bestille på nettet tenker jeg ;)

    SvarSlett

Setter stoor pris på om du legger igjen en kommentar hos meg <3 Da finner jeg din blogg også :)