tirsdag 11. oktober 2011

Livet i kollektiv

Endelig ferdig med eksamen, og jeg kan endelig leve livet mitt igjen, i de siste dagene har jeg sett sånn ut:

Kom hjem idag med en enorm hodepine. Tar på å stå opp i femtiden, for så å kjøre helt fra Trondheim til Steinkjer for å ta eksamen, brukte ca to timer på å kjøre, høljet ned og var vanskelige kjøreforhold, så da jeg kom frem og satt meg ved pulten, var jeg allerede utslitt og hadde mest lyst å snu å legge meg igjen.
MEN, ferdig ble jeg, etter å ha skrevet 14 sider verket høyrehanda så innmari, men rett i bilen og hjem! ;) Hadde ingenting å foreta meg i Steinkjer, ettersom jeg er potteblakk (hadde vel eeegentlig veeldig lyst på det store kjøpesenteret...meeen) ;)
Venninna mi Cathrine studerer også sosiologi sammen med meg, så hadde heldigvis en kjørepartner :)

Skulle jo komme skikkelig igang med soverommet idag, men etter jeg kom hjem har det egentlig stort sett gått i...soving, ibux og tv. Helt utslitt. Fikk et kick nå ved midnatt da, så sa til Aril som skulle legge seg, at han måtte ta gjesterommet, fordi jeg kaaanskje ville begynne å male. Han så bare rart på meg og spurte om jeg ikke var trøtt ;) Som oftest er det på kveldstid jeg er i form og får kick til å pusse opp eller vaske heile leiligheta! ;)

Før vi flyttet i leiligheta her på Møllenberg, bodde jeg i to forskjellige kollektiv, fra august 2010-januar 2011 bodde jeg i et kollektiv med to andre jenter, da ville jeg ha skikkelig jenterom, og mitt lille rom på 10 kvadrat så slik ut;





Ble ganske fornøyd i å med at det var så lite, og skråtak.
Etter jeg flyttet fra dette kollektivet, flyttet jeg hele 100 meter, til et kollektiv i et hus, hvor jeg delte med 5 andre jenter- og vi hadde et bad. Her bodde jeg fra januar til mai 2011, da kjøpte vi leiligheta vår. Angrer ikke et sekund på at jeg valgte dette kollektivet, var kjempekoselig, sosialt og morsomt. Kan hende jeg var heldig med de som bodde der fra før :) Man lærer utrolig mye av å bo i kollektiv, vi låste aldri døra til badet, så ofte kunne en av oss dusje, en annen satt på do og to andre kunne stå sminke seg, det var ikke rom for privatliv på morrakvisten da alle skulle opp samme tid- men det gikk utrolig bra ;) Fant også noen bilder fra rommet mitt der, de har blitt tatt med en slags retroeffekt på mobilen da, men slik så det iallefall ut (dette rommet var på samme størrelse som første);









Koselig å bo i kollektiv, men ingenting er bedre enn å få kjæresten til å forlate Molde by, for så å komme til Trondheim å bo sammen med meg ;) Storkoser meg sammen med han, da gjør det ikke så mye om leiligheta er lita, eller om vi må ta oppvasken hver dag ;)

God natt alle sammen:)
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Setter stoor pris på om du legger igjen en kommentar hos meg <3 Da finner jeg din blogg også :)